Innovate to Educate: System [Re]Design for Personalized Learning

Un nou raport privitor la personalizarea procesului de învăţare a fost elaborat de Software and Information Industry Association – SIIA, Association for Supervision and Curriculum Development ASCD şi Council of Chief State School Officers CCSSO, în urma evenimentului dedicat învăţării personalizate, organizat în luna august a acestui an, la Boston.
Grupul de lucru alcătuit din practicanţi, lideri ai educaţiei naţionale şi directori executivi ai companiilor de tehnologie a recunoscut importanţa unei învăţări personalizate pentru fiecare elev şi a identificat paşii de urmat pentru redefinirea sistemului de învăţământ în scopul facilitării experienţelor personalizate de învăţare.

Elemente esenţiale:
1.      flexibilitatea procesului de învăţare (oriunde/oricând)
2.      redefinirea şi extinderea rolului profesorului
3.      învăţarea autentică bazată pe realizarea de proiecte
4.      conducerea procesului de învăţare de către elev
5.      învăţarea bazată pe creşterea progresivă a competenţelor

Etape ale politicii de definire a procesului de învăţământ:
1.      redefinirea timpului alocat procesului de învăţare
2.      evaluarea bazată pe performanţă, timp flexibil de evaluare
3.      echitate în asigurarea accesului la infrastructura tehnologică
4.      modele de finanţare care să stimuleze completarea cunoştinţelor
5.      proces de învăţare continuu, într-un sistem non-gradual bazat pe dezvoltarea de competenţe

Această listă de obiective, ambiţioase ce-i drept, reprezintă totuşi un loc familiar. Despre acest tip de obiective au vorbit în mai multe rânduri atât reformatori ai educaţiei, cât şi avocaţi ed-tech. Adevărata problema este reprezentată de fapt, de modulalitatea în care aceste modificări pot fi puse în aplicare într-un mod realist şi practic.

About Administrator

Claudia Popescu, Sef serviciu Informare si Formare Continua, Biblioteca Judeteana "George Baritiu" Brasov
This entry was posted in education, publications. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s