„Using Games to Make Formative Assessment Fun in the Academic Library”

Fullscreen capture 2152013 33834 PMÎn recentul său articol *, publicat în Journal of Academic Librarianship, Mary J. Snyder Broussard, propune o metodă originală de evaluare a sesiunilor de instruire realizate în bibliotecile academice, prin intermediul jocurilor educative. Autoarea face o trecere în revistă a tipurilor de evaluare existente în prezent (Libqual+ sau minievaluările nonformale), ia în considerare condiţiile oferite de jocurile educative şi compară două metode de a extrage asemănările și procedurile care pot fi refolosite într-un context profesional. Practic, partea activă, participativă a jocului permite punerea în practică a competenţelor dobândite.

Printre jocurile menţionate se numără:

  • „Agenţi secreţi în bibliotecă” [Secret Agents in the Library], care propune unui grup de utilizatori să exploreze resursele electronice, periodicele şi monografiile existente şi să răspundă la anumite întrebări. În felul acesta, utilizatorii navighează pe site-ul bibliotecii, „răsfoiesc catalogul electronic”, resursele  şi bazele de date ale acesteia.
  • „Ameninţarea spiriduşilor” [Goblin Threat], un joc destinat înţelegerii provocărilor de citare ştiinţifică şi a plagiatului, se prezintă ca un fel de MCQ (Multiple Choice Questions –  chestionar cu răspunsuri multiple). Utilizatorul trebuie să răspundă la întrebări pentru a putea găsi spiriduşii. Fiecare răspuns corect va ucide câte unul.
  • Bibliobouts” este un alt exemplu de joc, oferit de  Biblioteca Universității din Michigan, care cere participanţilor să găsească şi să introducă citate într-un document, care apoi este supus criticilor de grup, pentru a obţine pe lângă evaluarea cantitativă şi o evaluare calitativă a răspunsurilor.

Este evident că nu toate obiectivele de învăţare specifice utilizării bibliotecilor pot fi evaluate prin intermediul jocurilor, deoarece acest lucru implică multă muncă, proiectarea jocurilor în acest sens, s.a.m.d. Însă evaluarea prin intermediul jocurilor prezintă numeroase avantaje pentru biblioteci şi constituie în acelaşi timp una dintre cele mai bune metode de motivare a utilizatorilor.

Pe când astfel de metode în bibliotecile româneşti?

* Mary J. Snyder Broussard, Using Games to Make Formative Assessment Fun in the Academic Library, The Journal of Academic Librarianship, Available online 8 February 2013, ISSN 0099-1333, 10.1016/j.acalib.2012.12.001. (http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0099133312002054)
Keywords: Formative assessment; Games; Library instruction

About Administrator

Claudia Popescu, Sef serviciu Informare si Formare Continua, Biblioteca Judeteana "George Baritiu" Brasov
This entry was posted in education, publications, tools. Bookmark the permalink.

One Response to „Using Games to Make Formative Assessment Fun in the Academic Library”

  1. Interesant! Cred ca jocul Amenintarea spiridusilor se preteaza la noi data fiind raspandirea plagiatului in societatea romaneasca. A devenit o adevarata problema sociala. Te tenteaza sa facem ceva in acest sens in Saptamana nationala a bibliotecilor?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s